آموزش ساخت زنبور مکانیکی در فتوشاپ!

در این آموزش روند پیشرفتم در زمینه ی ساخت یک حشره ی مکانیکی را  آموزش میدهم. این آموزش شامل تعداد زیادی عکس جالب است که البته تمام دستور العمل‌های آن شبیه به هم میباشد. من در این آموزش شما را با ایده‌ها ، پیشرفت‌ها  و روند کاری خودم آشنا میکنم. این آموزش جدا آسان است و شما فقط باید اطلاعات پایه ای از ابزار‌هایی مانند سلکشن‌ها و blending  ها داشته باشید تا بتوانید طرحتان را هرچه طبیعی تر  درست کنید. من در این آموزش فرض میکنم که شما اطلاعاتی در سطح متوسط درباره ابزار‌هایی که گفتم دارید. بیایید شروع کنیم!

معمولا در پروژه‌هایی شبیه به این من یک گروه عکس جمع میکنم و میبینم که کدام برای این طرح مناسب تر است.
لیست عکس‌هایی که من دراین طرح استفاده کردم عبارت اند از:

 

گام نخست

به نظر من سخت ترین قسمت برای ساختن طرح‌هایی مثل این طرح ، این است که باید تشخیص بدهید  کدام قسمت را باید از این عکس (ساعت) جدا کنید و به کدام قسمت عکس دیگر (زنبور)  بچسبانید. در طرح ما سختی کار این است که تشخیص دهیم کدام قسمت از چرخ دنده بر روی بدن زنبور جواب میدهد و کدام قسمت برای بدن زینبور مناسب و اندازه است.

تکه‌هایی که من در این دو عکس انتخاب کردم این‌ها اند:

 

آموزش ساخت زنبور مکانیکی در فتوشاپ (2) آموزش ساخت زنبور مکانیکی در فتوشاپ

من اینجا از روش ماسک کردن سریع (Q) استفاده کردم اما شما میتوانید از هر روش دیگری استفاده کنید.

 

گام دوم

برای شروع من یک سند جدید به ابعاد ۱۵۰۰×۱۵۰۰ و ۷۲ dpi میسازم و عکس زنبور را وارد آن میکنم.

آموزش ساخت زنبور مکانیکی در فتوشاپ (3)

 

در عکس بالا اولین تکه رابه زنبور اضافه کردم و دقیقا جایی قرار دادم که طبیعی به نظر برسد. به نظرم اضافه کردن بیشتر قطعات مکانیکی میتواند ایده ی خوبی برای شروع کار باشد.

آموزش ساخت زنبور مکانیکی در فتوشاپ (4)

 

من شروع به چسباندن قطعات ساعت به بدن زنبور کردم و آن‌ها را مثل تکه‌های پازل در جای مناسب قرار دادم. “این برای اینجا مناسب است، آن برای آنجا مناسب است …. .” وقتی که داشتم تکه‌های مختلف را به جاهای مناسب بدن زنبور میچسباندم متوجه شدم که بال‌های زنبور خیلی خالی است و نیاز به کمی‌تکه ی مکانیکی دارد. من یک فنر را در میان عکس‌ها پیدا کردم و با استفاده از ابزار Warp آن را مطابق بال زنبور درآوردم.

نکته :لینک عکس فنری که در اینجا استفاده کردم را در اول این آموزش گذاشته ام.

آموزش ساخت زنبور مکانیکی در فتوشاپ (5)

 

حالا باید یک تکسچر آهن به قطعه‌های مکانیکی اضافه کنید تا طرح طبیعی به نظر برسد.

آموزش ساخت زنبور مکانیکی در فتوشاپ (6)

 

با استفاده از یک براش نرم کمی‌سایه به دور قطعه‌های مکانیکی اضافه کنید.

 

آموزش ساخت زنبور مکانیکی در فتوشاپ (7) آموزش ساخت زنبور مکانیکی در فتوشاپ (8)

 

گام سوم

دوست داشتم ببینم از دور چطور شده است. اما انگار یک سری چیز‌ها را هنوز کم دارد!

آموزش ساخت زنبور مکانیکی در فتوشاپ (9)

 

یک سَری به عکس چرخ دنده‌های ساعت بزنید. احساس کردم که اگر یک دریچه در وسط بدن زنبور باشد طرحمان خیلی باحال میشود. با استفاده از وکتور ، ابزار براش (B) ، ابزار پن (P) و یا … طبق عکس یک ردیچه ی سیاه بر روی بدن زنبور ایجاد کنید.

آموزش ساخت زنبور مکانیکی در فتوشاپ (10)

 

ابزار (Quick Selection (W را انتخاب کنید و بر روی دریچه ای ساخته اید کلیک کنید، میبینید که یک Selection دور آن انتخاب شده است. حال بر روی لایه ی عکس زنبور کلیک کنید و کلید‌های Ctrl+j را بزنید و با استفاده از ابزار (Move (V آن تیکه را جدا کرده و در کنار عکس زنبور قرار دهید. (این روشی بود که به ذهن من رسید و سایت اصلی که این مطلب را نوشته است هیچ روشی را نگفته است). کمی‌سایه هم با ابزار براش به دور آن تکه ای که جدا کردیم اضافه کنید.

آموزش ساخت زنبور مکانیکی در فتوشاپ (11)

 

حالا باید به قسمت سیاه چرخ دنده‌هارو اضافه کنیم تا به نظر برسد که توی بدن زنبور هستند. با استفاده از ابزار (Clone Stamp (S از چرخ دنده‌ها کپی بگیرید و طبق اون شکل سیاه بر روی بدن زنبورپیست کنید و اگر هم خارج از آن شکل سیاه رفتید میتوانید با ابزار (Eraser (E آن را پاک کنید.

آموزش ساخت زنبور مکانیکی در فتوشاپ (12)

 

برای اینکه چرخ دنده‌ها در بدن زنبور طبیعی به نظر برسد باید دور آن را با یک براش نرم مشکی سایه بدهید و در آخر Opacity لایه را به ۳۰% تغییر دهید.

آموزش ساخت زنبور مکانیکی در فتوشاپ (13)

 

گام چهارم

پیش از اینکه این طرح را کامل بدانم متوجه شدم که در عکس آن چرخ دنده‌ها یک کوک کوچک وجود دارد. پس تصمیم گرفتم که آنرا در یک جای بدن زنبور استفاده کنم. پس از کمی‌آزمون و خطا فهمیدم که باید آنرا کجا بزارم;دقیقا کمی‌عقب تر از دریچه.

 

آموزش ساخت زنبور مکانیکی در فتوشاپ (14)

گام پنجم

برای بهتر شدن رنگ بندی کار به مسیر Layer>New Adjustment Layer>Geadient Map بروید و blend mode آن را به overlay تغییر دهید و Geadient آن را مطابق شکل زیر تغییر دهید.

آموزش ساخت زنبور مکانیکی در فتوشاپ (15)

چیزی که حاصل میشود…

آموزش ساخت زنبور مکانیکی در فتوشاپ (16)

 

 

نتیجه

شما در این آموزش متوجه شدید که قرار دادن چیز‌ها در جاهای مناسب میتواند در زیبا شدن طرح‌هایی مثل این “بسیار” تاثیر داشته باشد. مثل همیشه به شما میگوییم که ایده‌های نو داشته باشید و آن‌ها را عملی کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *